avatar Ten blog rowerowy prowadzi mrozin z miasteczka Rzeszów. Mam przejechane 5247.00 kilometrów w tym 987.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.48 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy mrozin.bikestats.pl
  • Sprzęt Rincon

Krępak

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 13.08.2012 | Komentarze 5

Krępak. Zawsze zastanawiało mnie skąd taka nazwa dla rezerwatu przyrody. Dla mnie Krępak to coś na styku Pędraka, Pokraka i podobnych jestestw. A może skrępowany Pokrak? Muszę jeszcze raz obejrzeć Pulp Fiction.
Wracając do wyjazdu. Dojazdówka przez Iskań do Huty, tu pierwsze chopki i kilkukilometrowy podjazd w kierunku przekaźnika usytuowanego w pobliżu Smyczala. Stamtąd zjazd do Korzeńca. Teraz serpentyny w kierunku Przemyśla prowadzące do Krępaka. Następnie zjazd w szutrówkę i ponad 10 km zjazdu leśną drogą przebiegającą w pobliżu Panieńskiego Czuba (508m.). Powrót jak zawsze przez most w Iskani. Momentami kropiło, ale na poważnie rozlało się kilka minut po moim powrocie.

w dole Huta Brzuska © mrozin

nad Sanem burzowo © mrozin

Trasa:

Kategoria Krępak

Gość | 06:02 niedziela, 7 października 2012 | linkuj Piękne dla mnie strony, zw laszcza że pochodzę z HUty Brzuskiej
mrozin
| 10:35 poniedziałek, 20 sierpnia 2012 | linkuj - Petroslavrz - masz u mnie szklankę mleka za tą informację ;) dzięki!
Navi
| 19:51 środa, 15 sierpnia 2012 | linkuj Super trasa, mam zamiar wybrać się w te rejony gdzieś pod koniec sierpnia, może jakaś większa grupa się zbierze, pzdr :)
Petroslavrz
| 20:27 wtorek, 14 sierpnia 2012 | linkuj A ja wiem dlaczego "Krępak". Czytałem kiedyś wielką księgę (wręcz tomisko) znanego polskiego geografa o Karpatach. "Krępak" bądź "Krapak" to stara słowiańska nazwa Karpat. Jako Krępak określano kiedyś górski teren, również Tatry w dawnych czasach nosiły to miano.

na potwierdzenie z internetu: „Carpatus mons. Gora miedzy naszą Polską a Węgierską ziemią, Krępak zową niektorzy” (jakiś leksykon z 1564 r.).
k4r3l
| 07:25 wtorek, 14 sierpnia 2012 | linkuj Jak na moje oko nazwę wymyślał jakiś skrępowany gość :D Ale w przeciwiestwie do nazwy ładnie tam chociaż:)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa losie